Sunday, December 07, 2008

Julen nærmer seg med stormskritt

Jeg har fått laget litt julekort i helgen....jeg sier hvert år at jeg sikkert ikke rekker å få laget, men sakte men sikkert kommer jeg i havn likevel;o) Det blir nok hjemmelagde julekort i år også....selv om jeg ikke har tid!

Ellers har jeg grunna litt på kurser til nyåret, skal som vanlig ha noen på Minnehjørnet og på Martines.
På Minnehjørnet blir det:

tirsdag 27.januar: Vintage LO med glassert bilde
Kurs for deg som har scrappet en del og er litt trenet. Her lærer du teknikker som skraping og distressing, vi glasserer et bilde med embossing og krakkelerer dette. Vi tar i bruk stiftemaskin, rulling av kanter, spellbinder dies, stempling, og embossing av blonder/blomster. Vi lager en LO i vintage stil på kurset og du må ta med deg et eller to bilder som passer i en matte på ca 20*16 cm. Det er enklest å glassere et lite bilde kontra et stort. Anbefaler at du har sort/hvitt eller sepia farget bilder. Evt fargebilder med duse farger. Ta med noen flere bilder, gjerne skrevet ut eller fremkalt på ulikt fotoark, det kan være noen typer ark som er vanskelig å embosse, så fint å ha litt å velge i på kurset. 3 timer fra 18-21.

Onsdag 25.februar: Lag på lag og collage kort
Vi lager litt arbeidskrevende kort for viderekommende. 2 kort, ett med lag på lag med papir, distressing og i litt vintage stil. Så ett kort med collagestempling og mange detaljer og ulike stempel. 3 timer fra kl 18-21

tirsdag 10 mars: Fresh og funky
Fargerik scrapping med egenlagde detaljer. Vi bruker skarpe farger, lager egen pynt ved å tegne dekor og klippe ut. Frisk og sprudlende stil. Et kurs for deg som er litt øvet, og har lyst til å prøve en leken stil. Ta med deg bilder med spreke farger til et par LOer.
3 timer fra 18-21

Påmelding til kursene til Minnehjørnet! Vil du være med er det bare å melde seg på!


På Martines har vi ennå ikke satt dato, men det kommer:o)

Tror vi skal satse på bling og glitter i alle varianter der. Jeg grunner på et kurs som kan hete noe slikt som glitter, glam og glidelås.... så kan dere fantasere så lenge...hi hi!! Her er en blingete LO som illustrasjon. Her har jeg sprayet vilt med sølv-glimmer mist både på kartong, papir og på stjernene. Artig:o)













Bildet er av det vakre glasstreet vi har i fossen midt i byen på Kongsberg. Treet er en gave til byen fra vennskapsbyen vår. Nå i adventstiden står treet med lys på, og skifter farger hele tiden! Det er såååå flott!!

2 comments:

Åshild said...

Herlig glitter og glam, vennen!

Håper du får en god uke :)

God klem

MN said...

Gleder meg allerede til vårens spennende kurs :-), der var flere som fristet her.
Ha en fortsatt koselig førjulstid.
Klem fra Monika